SXS TROPHY ÚJRATÖLTVE 2025. 09. 20.

Ilyen volt a Balkan Offroad Rally versenyzői szemmel

2023.10.08

Nagy Gergő – Csányi Kata
(Polaris RZR PRO R ULTIMATE)


  • Indultatok már korábban is hasonló össztávú futamon?
  • Igen, a Rally Breslau-n 2023. Júniusában.


  • Hogyan készültetek fel a Balkan Offroad Rally-ra?
  • Az SXS Trophy versenyeivel.


  • Azt kaptátok, amire számítottatok?

  • Igen, gyönyörű volt a táj, jó volt a szervezés, bár lehetett volna kevesebb közút.


  • Hogy nézett ki egy átlagos versenynapotok?

  • Magyar idő szerint, reggel 6:00-kor ébresztő. Reggeli, majd készülődés az indulásra, körülbelül 8 órakkor rajtoltunk el. Átlagosan délután 1 és 4 óra között értünk vissza a táborba. A verseny után az autót, ruhákat, kiegészítőket takarítottuk és szereltünk, majd 18:00- kor vacsi. Este 8-kor eligazítás és roadbook, fél 10 környékén haza is értünk.
    Kata: " –Én személy szerint még másfél órát a roadbookkal foglalkoztam, majd alvás."


  • Milyen volt a fogadtatás, milyen a szerviz park hangulat?

  • Fogadtatás és a hangulat ekkora tömegnek kifogástalan!


  • Mi volt a legemlékezetesebb élmeny a futam alatt?
  • A prológ napján kategória 2. Helyezettként (abszolút 5. Hely) értünk be.


  • Mi volt a legnehezebb kihívás amit le kellett küzdenetek?
  • Az 5. nap. Az egész nap!!!! Első szakaszon 18km-nél dupla defektünk volt. (A hegyen, ahol se térerő se ember és iszonyat nehéz terep felfelé) 1db pótkerékkel versenyzünk, így felnin el kellett jutnunk a táborig. Ez 4-5 órát vett igénybe. Mivel már előző napokban volt defektünk az utolsó pótgumikat felhasználva (küzdöttünk a cserével is) úgy döntöttünk, hogy folytatjuk a napot a második szakasszal. (Itt már tudtuk, hogy kiestünk a versenyből, de azért jöttünk, hogy végig csináljuk)
    Második szakaszra zárásra odaértünk (szakadékos szerpentines terep) neki állt esni az eső ezerrel (juppiiii 🙁)
    Útközben kerülgettük a lerobbant, balesetet szenvedett járműveket és a természet is adott feladatot. Elénk csúszott 2 fa... Így azt valahogy el kellett mozdítani, hogy ne ragadjunk esőben, sötétben a hegyen. Teljesítettük.


  • Nehéz volt a navigálás vagy ment zökkenőmentesen a tájékozódás?

  • Nehéznek nem mondanám. Jó vagy nagyon rossz. Voltak hibák bőven, de ez része ennek a versenynek. Fontos volt a navigálás.


A Nagy Gergő - Csányi Kata páros a dupladefektet követően és az egész hetes élvonali szereplésüket az SSV - CROSS COUNTRY kategória 16. helyén végezték.

Oswald András – Gál János
(Can-Am Maverick X3 XDS)


  • Ez volt az első Balkan Offroad Rally-tok?

  • Igen, ezen a versenyen először vettünk részt. Tavaly voltunk egy hasonló kaliberű (értsd: ~1600km hegy-völgy) versenyen Albániában.


  • Hogyan készültetek fel a Balkan Offroad Rally-ra?
  • Az Albán rally sok tapasztalatot adott, például, hogy milyen iszonyatosan embert próbáló testi-lelki gyakorlat ez. Ebben a versenysorozatban Gergő és Kata vett részt idén egy, az Sxs Trophy - Sivatagi futamhoz hasonló versenyen Lengyelországban, Breslauban.


  • Azt kaptátok amire számítottatok?

  • Teljes mértékben. Nagyon komoly szervezés volt, profi szervezőgárdával. Baleseti biztosítás, műszaki mentés, informatika, eredmények azonnal Live-ban, minden kifogástalan volt.


  • Hogy nézett ki egy átlagos versenynapotok?

  • Kb. 8 körül reggeli a szállodában, 10 percre a tábortól, aztán kimentünk a táborba, az autót átnéztük még egyszer, a futómű itt teljes mértékben határterhelést kapott.


  • Milyen volt a fogadtatás, milyen a szerviz park hangulat?

  • Mindenki nagyon barátságos és segítőkész. Nem volt egyetlen negatív tapasztalatunk sem. Elszakadt egy csavarunk, ami első ránézésre hazaindulósnak tűnt, majd csavart és szerszámot is kaptunk Garamvölgyi Zoliéktól és az M1 Motorsport csapatától. Így utólag még egyszer nagyon köszönjük a segítséget. Ja… Zolitól másnap kaptunk egy komplett kuplungot is, így aznap sem kellett otthagynunk ezt a tökös versenyt.


  • Mi volt a legemlékezetesebb élmeny a futam alatt?

  • A negyedik napon 1800m-re mentünk fel és le - négyszer... murvás hegyi kanyargós… Annyira jó volt, hogy estig vigyorogtunk.


  • Megtudtátok oszatni a feladatokat?
  • János: "- Teljes 50/50 feladatmegosztás volt: András piszok jó szervezésből és stratégiából, én a piszkos részét vállaltam, bütyköltem. Vezetés/navigáció tűpontosan felváltva. "


  • Nehéz volt a navigálás vagy ment zökkenőmentesen a tájékozódás?

  • Meglepően jó volt a Roadbook, mondjuk Albániához képest, ahol minden napra volt egy Y bal jelölve, ahol igazából jobbra volt a pálya…
    Sokat segített a szervezők sokéves tapasztalata, hogy ha valaki pl. itt eltéved, akkor hogyan tudunk neki segíteni visszatalálni. A waypointokat megjelölték GPS koordinátákkal, ezeket nyilván büntetéspercekért lehetett megnyitni, de voltak időnként "ingyen" GPS pontok is a biztos tájékozódás érdekében.


  • Hogy bírta az autó?

  • Teljesen (megfogalmazhatatlanul) hihetetlen, hogy mit kibír a Can-am. Azért írom így le, mert ezzel van tapasztalat. Bármi meg lett volna bocsátva neki, ha nem bírta volna. Bowling golyó méretű, cakkozott szélű mészkő omladékon, kiszáradt medrekben felfelé időnként 20-30 fok között felfelé, úgy, hogy néha nem láttuk mi van közvetlen előttünk, annyira meredek. Lassan mondom, lassan írd: Mindent is kibír, fantasztikus. (A kuplung nem ettől fogyott el, az megette a kenyerét.)


  • Mondhatjuk megfelelő felkészülés volt az SXS Trophy zárófutamára?

  • Reméljük, hogy kellően bemelegítettünk a petőfibányai megmérettetésre és nem vallunk szégyent otthon sem.


Az Oswald András - Gál János duó a Nagy - Csányi csapattal megegyező kategóriában, a verseny minden napján ügyesen beosztva az autót és saját képességeiket, a kategória 14. helyén végeztek.

Mindenki nevében gratulálunk a versenyen nyújtott teljesítményetekért, és az elért eredményeitekért, a szezonzáró versenyen, Béren találkozunk!